- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
A várócsarnokot Dianóczky János tervezte, a kivitelező az Uvaterv volt.
A rév története:
"1802 tavaszán megépítetek a révhajó mólóját, kikötőjét. A part menti töltés hossza közel 200 méter lett. A révek növekvő forgalma, a megnagyobbodott utasforgalom egy révcsárda építését követeli: 1839-1840-ben építették a szántódi révcsárdát, amely a mai napig is áll, és fogadja a vendégeket,1848-ban a révet bekapcsolták a postai forgalomba. A révcsárda előtt állt meg a postakocsi, itt kellett Veszprém felé átszállni. A Déli Vasút megépítése (1861), a XX. század első évtizedei a Balaton környék életének lendületes fejlődését hozták. Ez a fejlődés nem érintette a révek világát. Változatlanul a fakomp közlekedett, az evezők mellett az apátság cselédei ültek." Forrás: Zákonyi Ferenc: A szántódi rév története
Szántód
Tihany utca
Magyarország
Friss hozzászólások